2013. május 22., szerda

Plágium: lezárult az eljárás, Schmitt lemondott a doktori címről

Lezárult a Schmitt Pál volt köztársasági elnök felülbírálati kérelme alapján indult jogorvoslati eljárás a Semmelweis Egyetemen, amelynek eredménye szerint a volt államfő doktori dolgozata már a beadáskor sem felelt meg az akkor érvényben lévő törvényi szabályoknak. Schmitt a döntés után lemondott a doktori címről.

A jogorvoslati bizottság megállapította, hogy Schmitt Pál 1992-ben Az újkori olimpiai játékok programjának elemzése címen benyújtott értekezése már a beadáskor sem formailag, sem tartalmilag nem felelt meg a vonatkozó 1985-ös törvényben leírt követelményeknek és a Magyar Testnevelési Egyetem Doktori Szabályzatának – közölte szerdán az egyetem.
A jogorvoslati bizottság jogszabályba ütközőnek és etikailag kifogásolhatónak találta a Semmelweis Egyetemtől 1992-ben még független Magyar Testnevelési Egyetem azon eljárását, ahogy az értekezést hivatalos eljárásra bocsátotta – tették hozzá.
Fotó: Túry Gergely
A határozat megismerését követően Schmitt Pál kijelentette, hogy az egyetem eleget tett a Fővárosi Törvényszék korábbi határozatának és a rektor által felkért jogorvoslati bizottság személyesen meghallgatta. A bizottság határozatára tekintettel Schmitt Pál lemondott egyetemi doktori (doctor universitatis) címéről. Az ügyben további eljárásnak nincs helye – közölte az egyetem.
A hvg.hu tavaly január 11-én írta meg, hogy az államfő kisdoktori dolgozatából mintegy 180 oldal szinte szó szerinti egyezést mutat Nikolaj Georgiev bolgár sportkutató egy másik, 1987-ben hasonló címmel készített francia nyelvű tanulmányával. Egy héttel később azt is feltártuk, hogy ezenfelül 17 oldal Klaus Heinemann német professzor 1991-ben megjelent tanulmányának fordítása.
A Semmelweis Egyetem szenátusa ezután kezdte vizsgálni Schmitt Pál doktoriját, majd tavaly március 29-én bejelentették, elveszik a köztársasági elnök doktori címét. A márciusi határozat ellen Schmitt Pál felülbírálati kérelmet nyújtott be, az ez alapján, illetve a Fővárosi Törvényszék korábbi határozata alapján indult jogorvoslati eljárásban egy jogorvoslati bizottságot állítottak fel. A bizottság ma tette közzé az eljárás eredményét.
Schmitt Pál tavaly április 2-án jelentette be lemondását az államfői posztról a parlamentben(HVG)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése