A New York Post fotóriportere épp a peronon várakozott, amikor a férfit a szerelvény elé lökték
Brendan Loy konzervatív blogger szerint a kép sima szenzációhajhászás és csak a nagyobb profit reménye miatt került címlapra, hiszen valódi hírértéke nincsen. A Post azzal védekezik, hogy a képet készítő kollégájuk szándékosan vakuval készítette a képet, azt remélve, hogy ezzel felhívja a metró vezetőjének figyelmét arra, hogy valami nem stimmel. A lap azt is hozzátette, hogy a fotós nem volt elég erős ahhoz, hogy kihúzza a szerencsétlen férfit a sínek közül.
Nem ez az első ilyen Post-címlap egyébként, korábban egy fej nélküli hullát ábrázoló képpel jelentek meg és a "Fej nélkül a topless bárban" főcímmel (szójáték, a topless jelentése "felsőruházat nélküli"), tavaly októberben pedig a halott Muammar Kadhaffi szétlőtt feje uralta az egész címlapot.
forrás:index
Mindig benne van a hiénaság
Urbán Tamás fotográfus, aki korábban bűnügyi és baleseti riporterként is dolgozott, az Indexnek azt mondta, hogy "ugyan a fotósnak a fotózás a foglalkozása, az orvosnak meg az orvoslás, de emberként természetes, hogy először segíteni akarok". Felidézte, hogy a 90-es években elsők között ért egy csepeli tűzvészhez, ahol négy gyerek halt meg füstmérgezésben. Egyetlen képet sem készített azonban, mert a mentősök kevesen voltak, és inkább egy ballonnal segített lélegeztetni az egyik áldozatot, sajnos már hiába. Később a hullaházban készített képet a négy gyerekről, amint tolják őket, és amiért 1995-ben Év Fotói díjat kapott.Huszti István, az Index fotósa szerint nagyon nehéz utólag eldönteni, mi lett volna helyes, de úgy véli, hogy talán jobb lett volna, ha nem készül el a kép. A társadalmi felháborodást érthetőnek tartja. Általános tanulságképpen viszont megjegyezte: "A fotózásban mindig benne van a hiénaság. Odamegyünk, mások nyomorából ellopunk egy darabot, és aztán továbbállunk".
Barakonyi Szabolcs kollégánk szintén nem tudott ilyen távolságból egyértelmű ítéletet mondani. "Lehetséges, hogy pont lógott a gép a nyakában, pont rajta volt a vaku és a teleobjektív, és felmérte, hogy csak erre van idő. De ha felmerül ilyenkor a segítségnyújtás esélye, akkor segíteni kell. Pláne, hogy ez nem egy háborús helyzet, ahol az eseményekbe avatkozás már bonyolultabb kérdés lehet."
A Poynter Institute nevű újságíróiskola online lapjában főszerkesztője azért ítélte el a Postot, mert "minden bizonnyal illusztrálhatták volna az esetet egy másik képpel is." Stan Alost, az Ohio University fotóriporteri szakának tanára szerint viszont hiba lenne a fotóst támadni, hiszen ő csak tudósított az eseményről. A Guardian sportrovatának szerkesztője szerint gyomorforgató az, amit a Post csinált: "miért nem gondoltak bele, mit éreznek majd a családtagok???"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése